duminică, 21 august 2016

Nebuloasa Cocoon

     Desi poate ca nu pare, aceasta imagine este capodopera primilor mei 6 ani de astrofotografie. Este proiectul caruia i-am dedicat cel mai mult timp si energie: 3 ani, 5000km parcursi pentru a poza 18 de nopti in cele mai izolate locuri,  peste 42 ore de expunere si  69 de ore de procesare.

Nebuloasa Cocoon este o nebuloasa de emisie/reflexie din constelatia Lebada. Se gaseste la o distanta de aproximativ 4000 ani lumina de pamant si in centrul ei un roi de stele e sursa de energie a intregului spectacol cosmic. O nebuloasa de reflexie albastra si nebuloasa intunecata creaza un caleidoscop de culori. Are o dimensiune de 15 ani lumina in diametru si privita dinspre pamant este inseparabila de nebuloasa intunecata Barnard 168. Praful  acestuia inconjoara roiul  si se proiecteaza spre vest formand o coada lunga de cateva grade. In spatele acestor nebuloase se gasesc nori de hidrogen ce devin vizibili doar dupa o foarte lunga expunere fotografica.




Din cauza poluarii luminoase omniprezenta in Europa, fotografierea unor nebuloase cu o luminozitate de suprafata atat de mica devine cu fiecare an ce trece tot mai dificila.

Planul initial din 2014 a fost sa fac toate capturile din locurile cu cerul cel mai negru accesibil mie. Cu toate acestea semnalul parea ca se strange prea greu dar decat sa abandonez proiectul, am prelungit perioada de achizitie. Astfel achizitia am facut-o in 2014 si 2015 perioada de in care am facut aproximativ 5000km pentru a poza pe cel mai bun cer de la noi.
Sunt 42,5 de ore pe 5 canale dintre care 29.5h sunt de Ha.
Multumesc lui Lucian Hudin pentru filtre Baader pe care mi le-a imprumutat pentru acest proiect.

Sistemul folosit:
Newton 8'', ASA KORRR2, FSQ85, ASA DDM60,  FLI ML8300,  TS OAG, Lodestar, filtre Baader
Exp: Luminanta 7h; + 6,5h RGB   +29,2h  Ha> - Total  42,5 h.

 Fotografia a fost aleasa amateur astronomy picture of the day AAPOD  - 10 octombrie 2016, al 2-lea.

Niciun comentariu: